Inhoud

‘The success of yoga does not lie in the ability to perform postures but in how it positively changes the way we live our life and our relationships.’

T.K.V. Desikachar

Voor elk wat wils

Yoga is populairder dan ooit. Op (sociale) media word je overladen met beelden van acrobatisch getinte poses. Zo ontstaat het misverstand dat yoga om moeilijke houdingen draait en enkel geschikt is voor lenige mensen. Er zijn echter verschillende manieren om yoga te doen. Voor elke persoon is er de juiste. Ook voor jou.

Bewustwording van jezelf

Voor Viapura gaat yoga over bewustwording van jezelf op fysiek, emotioneel, mentaal en spiritueel vlak. Hierdoor krijg je inzicht in je eigen noden en behoeften. Zo kan je doelgericht werken aan het verbeteren van je gezondheid en algemeen welzijn. Yoga is luisteren naar jezelf en terug thuiskomen bij jezelf.

Wij zijn ervan overtuigd dat iedereen in deze hectische tijd gebaat is met yoga. Voel je vrij om uit te proberen welke les het best bij jou past.

.

Waarom yoga goed voor je is

Het beoefenen van yoga heeft voordelen voor je fysieke én mentale gezondheid.

Fysiek: positief effect op je hele lichaam, minder klachten en pijn

  • Het versterkt je spieren waardoor je kracht opbouwt.
  • Je ontwikkelt lange en slanke spieren.
  • Het verzacht spierpijnen.
  • Het herstelt blessures.
  • Het vermindert klachten van de rug, nek, hoofd, bekkenbodem en gewrichten.
  • Het brengt je lichaam in vorm.
  • Het maakt je leniger.
  • Het verbetert je houding.
  • Het verhoogt je weerstand.
  • Het versnelt je metabolisme.
  • Het brengt je lichaam in balans.
  • Het verlicht chronische pijn.
  • Het verhoogt je longcapaciteit waardoor je beter kan ademen.
  • Het verhelpt hyperventilatie en ademhalingsproblemen.
  • Het vermindert en voorkomt stressgerelateerde klachten.

Psychisch: positief effect op je geest: innerlijke rust, evenwicht en ontspanning

  • Het helpt je omgaan met stress en spanning.
  • Het geeft je meer innerlijke rust en balans (zowel mentaal als emotioneel).
  • Het vermindert angsten en symptomen van depressie en burn-out.
  • Het geeft je een grotere focus en laat je helderder denken.
  • Je kan makkelijker genieten van het moment (het hier en nu).

Energetisch: meer energie en het gevoel met beide voeten in het leven te staan

  • Yoga optimaliseert de doorstroming van energie door al de meridianen en chakra’s (vortexen van energie).
  • Je voelt je meer geaard.
  • Het helpt je omgaan met hooggevoeligheid door sterkere gronding (aarding of centering)

Onze yogavormen

Er zijn verschillende vormen van yoga. Het is belangrijk om uit te zoeken welke stijl op dit moment het best bij jou past. Als beginner raden we je aan om van verschillende lessen te proeven. Zo kan  je zelf ervaren welke vorm fijn aanvoelt.

Uitgebreid en gevarieerd aanbod

Ieder mens is uniek en heeft eigen behoeften en kwaaltjes. De ene dag heb je nood aan rust. Een andere keer heb je zin in een flinke work-out.

Viapura wil graag inspelen op deze diversiteit met een uitgebreid aanbod voor jong en oud. Bij ons vind je intensieve (yang) en ontspannende (yin) lessen. Sommige yogavormen werken ook therapeutisch. We beoefenen zowel traditionele als hedendaagse yogastijlen.

Toegankelijk voor iedereen

Viapura healing yoga

Foto-Yoga-I-e1515147441352
Voor wie en bij welke klachten is Viapura healing yoga (kundalini / aruna yoga) geschikt?

Voor iedereen die nood heeft aan:

    • Detox en extra energie
    • Balans van hormoonhuishouding
    • Focus en meer veerkracht
Aanbevolen bij:
    • Depressie
    • Angsten
    • Hyperventilatie
    • Stress
    • Onrust

Gentle flow core

yoga_pose6
Voor wie en bij welke klachten is gentle flow core vooral geschikt?

Voor iedereen die nood heeft aan:

    • Aarding
    • Focus en meer veerkracht
    • Daadkracht en wilskracht
Aanbevolen bij:
    • Rugklachten
    • Heupklachten
    • Depressie

Yin yoga

yoga_pose3
Voor wie en bij welke klachten is yin yoga geschikt?
    • Voor personen met een zittend beroep
    • Voor personen die niet flexibel zijn en last hebben van verzuurde en stramme spieren
    • Goede aanvullende training voor sporters en topatleten
Aanbevolen bij:
    • Spierpijn als gevolg van vermoeidheid en verzuring
    • Stramme spieren
    • Allerhande fysieke blessures
    • Depressie, burn-out
    • Angsten, stress, onrust
    • Hyperventilatie

Gentle flow

yoga_pose8
Voor wie en bij welke klachten is gentle flow geschikt?

Voor iedereen die op zoek is naar een rustige vorm van yoga om innerlijke rust en balans te vinden in lichaam en geest.

Aanbevolen bij:
    • Heup- en rugklachten (hernia)
    • Een lichte vorm van CVS
    • Fybromyalgie
    • Depressie, burn-out
    • Angsten, stress, onrust

Yin en yang yoga

yoga_pose14
Voor wie is yin en yang yoga geschikt?

Deze les is geschikt voor iedereen die nood heeft aan bewust en gebalanceerd bewegen.

Wat is yin en yang yoga?

Het yinne gedeelte van de les bestaat uit rustige flows en zachte poses uit de traditie van Yin Yoga.  Dit wordt afgewisseld met fysiek pittige flows en kracht poses uit de traditie van vinyasa yoga en hatha yoga.   Op die manier maak je jouw lichaam krachtig , met soepele spieren, je focus versterkt, jouw ademhaling verdiept. Vitaliteit neemt toe.

 

Hatha Flow

yoga_pose12
Voor wie is hatha Yoga (Flow) geschikt?

Hatha yoga  is aangewezen voor iedereen die nood heeft aan bewegen op een gezonde en bewuste manier.  Meer bepaald is hatha yoga een aanrader voor mensen met een zittend beroep, sporters en topatleten.

Aanbevolen bij:
    • Innerlijke onrust
    • Nood aan meer energie
    • Depressie
    • Angsten

Yoga Foundation

yoga_pose11
Voor wie is yoga foundation geschikt?

Voor iedereen die ervaren yogi is, maar back to basic wil gaan

Gentle Flow Slow

yoga_pose9
Voor wie en bij welke klachten is gentle flow slow geschikt?

Voor personen die minder vloeiend bewegen door bijvoorbeeld ouderdom, blessures of enorme stramheid.

Aanbevolen bij:
    • Blessures
    • Stramheid
    • Een lichte vorm van CVS
    • Fybromyalgie
    • Depressie, burn-out
    • Angsten, stress, onrust

Restorative yoga

yoga_pose10
Voor wie en bij welke klachten is restorative yoga geschikt?

Een aanrader voor iedereen die nood heeft aan ‘echte rust’ en meer energie.

Aanbevolen bij:
    • Burn-out
    • Hyperventilatie
    • Stress
    • Onrust

Ashtanga yoga

ahstanga yoga
Voor wie is ashtanga yoga geschikt?

Voor personen die ervaring hebben met yoga of een gezonde basisconditie bezitten.

Deze les is niet geschikt voor wie een blessure heeft of revalideert.

Aanbevolen bij:
    • Mensen met een zittend beroep
    • Actieve sportbeoefening (sporters, topatleten)

Hot yoga

yoga_pose13
Voor wie is hot yoga geschikt?

Voor hen die nood hebben aan een intense fysieke work-out en goed willen ontgiften.
Iedereen met een gezonde basisconditie is welkom.

Bij twijfel, raadpleeg je arts.

Yoga voor kinderen en tieners

In onze yogastudio bieden we geen yogalessen aan voor kinderen en tieners. Hiervoor verwijzen we je graag door naar juf Liselotte. Haar lessen vinden plaats in Olen.

yoga_pose15
Groepslessen kinderyoga

Via yogahoudingen, bewegen en dansen, ademhalingsoefeningen, visualisatie, meditatie en verhalen spreken we onze verbeeldingskracht en creativiteit aan. Elke les dompelen we ons onder in een ander thema.

Spelenderwijs worden we ons bewuster van ons eigen lichaam. We ontdekken onze eigen innerlijke wereld van gedachten, gevoelens en ervaringen. We maken verbinding met de wereld rondom ons en ons eigen plaatsje daarin. Plezier en samenwerking staan daarbij voorop.

Therapeutische kinderyoga

Soms heeft een kind specifieke behoeften bij de ontwikkeling die het op een bepaald moment doormaakt. Dan kan het baat hebben bij individueel afgestemde sessies.

De mogelijkheden van het kind en niet de eventuele beperkingen zijn het vertrekpunt. We sluiten zoveel mogelijk aan bij de belevingswereld van het kind.

Via yogahoudingen, ademhaling, helende verhalen en creatieve verwerking
leren kinderen hun eigen ruimte en grenzen en ook de kracht in zichzelf ontdekken. Het ‘hier en nu’-principe van yoga staat daarbij centraal. Het kind mag zijn wie het is, niet wie het zou moeten zijn.

Interesse of meer info nodig?

Dit zeggen onze yogi’s

Prijzen

Alle prijzen zijn inclusief 21 % BTW. Op vraag kan een factuur gemaakt worden.

Tot en met eind oktober gelden de volgende prijzen:

€ 15 / losse les

€ 115 / 10 – beurtenkaart

€ 60 / 5 – beurtenkaart

Met deze kaarten kan je verschillende lessen naar keuze volgen , dus ook meerdere lessen per week.

Deze kaarten zijn niet meer geldig na 30 oktober..

 

 

 

 Prijs per les
(volwassene)
Prijs per les
(student - 26 j)
Proefles of losse les€ 15€ 12
 LesfrequentiePrijs per les (volwassene)Volledige prijs (volwassene)Prijs per les
(student - 26 j)
Volledige prijs
(student - 26 j)
Beginnerskaart
(1 maand geldig)
1x per week€ 8,75€ 35€ 8,75€ 35
5-beurtenkaart
(3 maanden geldig)
Gemiddeld 1,5x per maand€ 12€ 60€ 11€ 55
10-beurtenkaart
(4 maanden geldig)
Gemiddeld 2x per maand€ 11,5€ 115€ 10€ 100
20-beurtenkaart
(6 maanden geldig)
1x per week€ 10€ 200€ 8€ 160
8-beurtenkaart
(1 maand geldig)
2x per week€ 9€ 72€ 7€ 56

Alle kaarten of betaalde reeksen zijn:

  • Strikt persoonlijk
  • Onder geen enkele voorwaarde terugbetaalbaar
  • Niet verlengbaar

 

Indien de maatregelingen terug verstrengen en wij daardoor de lessen niet mogen verder zetten, worden alle betaalde reeksen ‘bevroren’. 

Dat wil zeggen dat we niet terug betalen, maar de reeks uitstellen tot we opnieuw toestemming krijgen om les te geven.

 

Veelgestelde vragen

Onze lesgevers

Al onze lesgevers zijn anatomisch opgeleid en scholen zich voortdurend bij om jou te helpen bij al jouw gezondheidsvragen. We werken nauw samen met medici en paramedici. We zijn echter geen artsen en zullen ons ook nooit zo profileren.

We raden elke yogaleerling aan om bij fysieke en/of psychische twijfels contact op te nemen met een dokter.